BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, February 17, 2009

menu balik kampung...

balik kampung aritu aku g mkn mlm kat umah pakcik aku (adik abah) di taman bahtera, kuala kedah, kedah darul aman..... hehe, mcm biasa laa kalo aku g umah pakcik aku nie mst kena mkn.... mlm tu juadah agak ringkas....dh aku nie punya la x dek keja time tu, aku snap laa gmbar time makcik aku tgh masak... hehe... nie la hasil nya... ringkas tp peerrrhhh... hingga menjilat jari seyh..

nie ayam yg masih
dok kat dlm kuali....
sedap oooo....


yummy...
menyelerakan....
nie laa rupa ayam yg
dh siap...
ayam yg kat atas tu dh
jd ayam masak kicap....
hehe..


nie sambal belacan...
yg menjadi kewajipan
abah aku...
aku ta mkn lorh sambal belacan...
ngeee~..
sambal belacan buatan
mama mmg tiptop...
bak kata abah laa..
hehe


yg nie ikan goreng
yg masih kat dlm kuali...
perrhh...
ikan kat kampung aku
mmg fresh..


nie ikan yg dh
siap di goreng...
nmpk menyelerakan..


nie laa hasil masakan
yg dimasak oleh makcik Zah
dan mama aku...


masakan nie nmpk jerk menyelerakan... tp perrhhh, hingga menjilat jari... best ooo... semua makanan peberet aku... meh sini aku kenalkan masakan yg ada kat atas tu....

1. sambal belacan = yg kat dlm mangkuk atas sekali tu...
2. ikan goreng = kat sebelah sambal belacan...
3. kuah pindang ikan temenung = kuah yg wane oren... aku time mkn kalo ade kuah nie mmg x pandang tempat lain dah.... hehe
4. ayam masak kicap = yg dlm mangkuk sebelah kuah pindang...
5. ikan gelama masam = perrrhhh... yg nie mmg peberet aku! sodap oo...




2 comments:

PrincessMadihah said...

ikan gelama masam??
mcm mana rasanya??
busuk tak??
haha

saper lagik.. aku la.. YuLan said...

mana makcik zah???
apa ambik gambaq lauk ja...
ambik la family tu skali.. publish kan.. heheh