BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 20, 2009

si pengutip derma...

bila ingat balik saudara2 seISLAM kita yg berperang utk terus hidup kat Gaza tu... aku nk bg kongsi laa pengalaman aku bila sekolah aku lancarkan kutipan derma (TABUNG UNTUK GAZA)...kena plak aku ngn kwn baik aku yg bertugas utk kutip derma tu...penat laa jugak.. kena pusing sekolah...tp apa yg aku respect ngn bdk2 sekolah aku niey walaupun dorang bwk duit xbyk... dorang still ringankan tangan dorang utk menderma...aku mmg bangga ngn rakyat malaysia kita yg berhati mulia...=)

bila cite pasal kutip derma niey... membuatkan aku teringat pulak kat sorang kwn aku niey...dy niey beragama 'singh'.... ari isnin aitu sekolah aku mcm biasa laa buat perhimpunan rasmi... ceee... semua bersemangat laaa.. first day sekolah untuk minggu yg ketiga... pastu sampai time pengawas nk buat pengumuman...dy pun ckp....lebih kurang mcm niey..."pagi td sekolah kita menerima berita sedih dari keluarga kwn kita HARINDER KAUR... ayah beliau telah meninggal pd hari ahad.." aku punya laa tekejut... member aku tuh... petang tuh aku ngn nisa pun g umah dy yg x berapa jauh dari rumah aku... kesian kat dy... sedih sangat dengan kematian ayah dy... apa yg aku boleh buat hanyalah memberikan kata2 peransang untuk menaikkan semula semangat dy yg dh luntur....

0 comments: