BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 29, 2009

H.A.N.T.U????

benarkah semua itu wujud... apa pendapat korang dgn 'benda' nie... aku nk jugak share cite aku ngn korang... pengalaman aku ngn 'benda' nie byk la jgk... ada yg aku sendiri alami... ada jgk yg aku dgr dari mulut org...

berikut cerita atau pengalaman
yang aku pernah alami...

cerita aneh....
-berlaku sewaktu aku tinggal di kuarters Penjara Kajang tahun 2007...(2-3 bulan sebelum umat islam menyambut bulan yg mulia bulan Ramadhan)

nk sampai umah aku nie kena masok ke dlm sikit... dpn umah aku tu utan pokok buluh... (tp skng dh di tebang) pagi tu mcm biasa la, aku keluar tunggu bas dlm pukul 6.15pg... hehe, seram laa jgk nk... gelap ooo.. dah laa lampu jln dpn umah aku tu selalu rosak... tp tiap2 pg kalo aku nk keluar umah mst ada yg temankan aku... uiissshh... bkn 'benda' tu yg temankan aku laa..nk mati apa... mama atau abah aku yg temankan aku laa... haha...ok laa.. berbalik pd cerita aku... waktu perjalanan nk kesekolah...(kat atas bas la) aku dok kat kerusi yg second last, tepi tingkap... yelaa nk dptkan feel mengantok pagi2 buta...ngeeee~~... time tu still kat Penjara Kajang... kat dpn Ibu Pejabat Penjara Malaysia... kat situ ada tangki air.. aku tergerak plak nk usha kat luar tingkap.. tuupp...tuupp.. (jeng...jeng...jeng...) aku ternmpk satu makhluk nie kat tepi longkang dekat2 dgn tangki air.... mula2 aku ingatkan aku mimpi... bila aku usha btol2, Ya Allah... terkejut aku... aku nmpk makhluk berupa "mungkin perempuan"... rambut dia panjang agak2 paras pinggang...muka dia aku ta nmpk...yg aku pelik, aku tak nmpk kaki dia jejak tanah... bila aku pandang kali kedua, dia dah menghilang tah kemana....

cuba kau bayangkan
benda apa yg boleh
menghilangkan diri dalam
sekelip mata haa???


berikut cerita atau pengalaman
yang aku dengar dari orang....

cerita pertama...
-berlaku di kuarters Penjara Kajang juga....

cerita nie jadi kat sedara kwn mama aku.... nama ta boleh laa nk bgtawu... aku gelar dia Cik'P'... cik'P' nie dok dekat2 gak ngn umah aku... ari tu kebetulan sedara dia dtg umah dia... cik 'P' bwk sedara dia g pusing2 kat dlm kuarters.. nk g "Tmn Wira Jaya" kena lalu utan kejap, gelap la jgk...jln nk g tmn wira jaya tu ade tangki air... time dorang nk balik tu lewat dh...bila smpai jee umah, sedara cik 'P' nie tnya laa cik'P'.. lebih kurang mcm nie bunyinye... dlm loghat kedah " 'P' td kat tangki ayaq hang nmpk apa2 dak?? aku nmpk lembaga putih kat ataih pokok, rambut panjang dekat ngn tangki ayaq tu..." uisssshh... meremang bulu roma aku bila dgr sedara cik 'P' nie ckp mcm tuh...

benda2 mcm nie
selalu dok dekat ngn tangki air....
korang tau ta nape???
mama aku ckp kat situ
benda tu senang
nk cari mkn...


cerita kedua...
-pun berlaku kat kuarters Penjara Kajang....

benda nie jd kat mak kwn aku... berlaku kat "Blok G" sebelum nk smpai umah aku.. umah kat blok tu tandas dia dok kat luar umah... ala2, umah lama gitu.... mlm tu kebetulan ayah kwn aku tu masuk keje syif mlm... adk kwn aku slalu ngadu kat mak dia yg dia takut nk kuar g tandas sorang2... slalu suh mak dia temankan... dia ta cerita plak apa yg menyebabkan dia takut... belakang umah diorang nie ada kebun pokok pisang dan semak.... mmg patut la adk kwn aku nie takut... dh tentu kuar je umah trus nmpk semak samun.... nk di jadikan cerita, mlm tu dekat2 pukul 12 tghmlm mak kwn aku sndiri yg kena.... dia dgr bunyi 'benda' lompat kat atas kayu di belakang umah... punya laa bendul mak kwn aku tuh, dia trus pi bukak pintu belakang... kononnya nk tgk laa benda apa tuh... alih2 dia nmpk satu lembaga putih ( berupa pocong) dok melompat kat semak..... rupa-rupanya sebelum nie adk kwn aku dh penah nmpk...tp dia ta penah cerita kat sape2...
eeeeii...
aku ta boleh nk bayang
mcm mana kalo
aku sndiri yg nmpk...
sure pengsan trus...
ngee~~....

seramtakutngeri....

2 comments:

PrincessMadihah said...

uuu..
cerita kedua paling seram..
aku paling cuak ngn Encik Chong..
sumpah! takut gyla..
haha..

MY FAIRY TALES said...

haha... tawu ta pe...
Encik Chong tu mmg menyeramkan...
tegak bulu roma aku!!!